klik atas nuffnang

Saturday, December 17, 2011

Pengesahan Saintifik Lisselife

Nattokinase

 
 
Tahun Fakta-Fakta
1987-1990

Dr. Hiroyuki Sumi dari Jepun menjalankan ujian ke atas 200 jenis makanan traditional Jepun. Beliau mendapati bahawa hanya enzim dalam natto - Nattokinase, berupaya melarutkan darah beku.

1998

Ahli-ahli sains Jepun mendapati bahawa ekstrak natto – Nattokinase juga berkesan merendahkan paras tekanan darah. Menurut kajian klinikal, natto berkesan menyelesaikan masalah penyumbatan saluran darah di seluruh badan dan retina mata.


Ujian Nattokinase Melarutkan
Darah Beku Buatan Manusia.

Darah beku disuntik ke dalam saluran darah kaki seekor anjing, mengakibatkan penyumbatan saluran darah, darah tidak dapat mengalir. Selepas 5 jam diberi nattokinase, darah beku sudah dilarutkan dan darah mula mengalir lancar!

Beras Yis Merah



 
Tahun Fakta-Fakta
1979

Profesor Endo dari Jepun menemui sejenis bahan dalam beras yis merah yang berupaya merendahkan paras kolesterol darah dan telah menamakannya sebagai Monacolin K.

1985

Profesor Goldstcin dan Profesor Brown dari Amerika menjalankan kajian tentang fungsi Monacolin-K dalam proses pencegahan pembentukan kolesterol dalam badan. Mereka telah mendapat fakta-fakta untuk mengesahkan beras yis merah berupaya merendahkan lipid darah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah nuffnang