klik atas nuffnang

Friday, October 3, 2014

Rahsia Buah - Pemakanan Sunnah

Assalamualaikum....

Satu perkongsian sejak kebelakangan ini diperhatikan banyak berlaku kematian akibat kanser di kalangan umat Islam di Malaysia ini.

Kita sering menasihati atau tahu supaya mengamalkan pemakanan mengikut sunnah nabi tapi malangnya diri sendiri mengambil ubat-ubatan kimia untuk dirinya. Jadi kita dah menjadi hipokrit pada orang ramai dan diri kita sendiri..

Jadi... ubahlah cara pemakanan kita dan Keluarga Avail mengesorkan umat Islam ikut sunnah nabi.

Sedikit perkongsian lagi ;

1. Makanlah sayur-sayuran atau buah-buahan dahulu sebelum ambil makanan lain.

2. Makan makanan yang HALAL & THOIYYIB(suci)

3. Jangan makan berlebih-lebihan. (Surah Al-A'raf ayat 31)... berhenti sebelum kenyang.

4. Perhatikan makanan kamu. (Surah Abasa ayat 24)


~INI PERKONGSIAN YANG ALLAH DAH LAME BAGITAHU KITA.. CUMA, RAMAI DARI KITA YANG TAK TAHU... ATAU... BUAT-BUAT TAK TAHU~

Cuba perhatikan lobak merah kalau dipotong, apakah bentuknya? Seperti mata kan??? So dalam kajian sains pun mendapati lobak sebenarnya bagus untuk kesihatan mata.



Perhatikan tomato - mengandungi licopin - untuk merawat jantung.. Cube belah tomato, lihat ada 4 cabang dalam tu... Ibarat 4 injab dalam jantung kita. Yer.... sebenarnya tomato memang bagus untuk jantung.

Cuba perhatikan anggur... Bentuk asalnya jika kita ambil setangkai anggur adalah seperti bentuk jantung kita kan?? Kajian sains pun mengatakan ia bagus untuk jantung.

Then.. perhatikan kacang walnut... Kulitnya keras .. susah nak dipecahkan dan isi dalamnya, jika dilihat seperti otak manusia.... Ia memang bagus untuk otak... Pada ibu-ibu sila beri anak anda makan walnut supaya otak cerdas dan mudah menghafal esspecially anak yang masuk tahfiz.

Cuba perhatikan kidney bean@kacang merah... Bentuk buah pinggang kita kan?? ia memang bagus untuk rawatan buah pinggang.

Batang saleri, bentuknya seperti tulang manusia... memang ia bagus untuk tulang.

Buah avocado - Perhatikan buahnya dan macammana bentuk isinya... ia seperti rahim perempuan dan ia memang bagus untuk hormon wanita,... Bukannya untuk rawatan rambut sahaja....

Buah Thin... Cuba perhatikan buah Thin ini, kaum adam cuba perhatikan buah Thin ini dan teliti/bandingkan sendiri..ia berbentuk seperti apa?? Kajian sains mendapati ia bagus untuk kesuburan kaum lelaki.

Kita dah disogok dengan penipuan selama ini.... Daging Kambing kalau makan kena darah tinggi, itu semua satu pembohongan... DAGING KAMBING ADALAH PALING RENDAH KANDUNGAN KOLESTROL. yang kena darah tinggi tu sebab cara masakan kita, contohnya masak kambing dengan santan yang berlebihan dan sebagainya...


Apa yang Allah jadikan semuanya baik. Cuma kita manusia yang salah guna, betul tak?? so... perbetulkan cara pemikiran, pemakanan dan keluarga kita selepas ini.


INI tips lagi untuk siape yang menghadapi masalah usus yang penuh dengan selaput @ lapisan sisa makanan yang tersangkut di saluran usus anda. Anda boleh mengamalkan cara ini secara berterusan... Kosnyer sangat murah dan anda x perlu habiskan puluhan ribuan ringgit untuk rawatan usus ini. (Kalau nak membazir jugak, baik bagi kat Keluarga Avail, beli GREEN FIT.... hihihi sory masuk jarum skit.... tapi ianya memang bagus untuk masalah usus)

Ok, caranya mudah saje... Anda cuma perlu beli kelapa laut atau Nata d Coco tu, buang airnya.. oppsss sory... buang air manisan nata d coco tu dan ganti dengan air putih.. Kemudian, anda beli "YAKULT".. ok, ini menyelit ckit.. beli yakult dan jangan beli vitagen kerana yakult ini mengandungi 90% bakteria baik yang hidup berbanding dengan vitagen yang hanya mengandungi 80% bakteria. Then, ambil lebih kurang 12-15 kiub nata d coco tadi.. cume campurkan dengan sebotol yakult.

Amalkan setiap pagi waktu baru bangun tido SEBELUM ambil makanan lain @ kalau nak lebih berkesan buat dua kali sehari sebelum tido malam... biar berterusan... in syaa Allah, kesannya ..najis kita akan lembut dan kotoran yang tersangkut pada usus akan disingkirkan secara perlahan-lahan... Kalau anda tengok najis anda berwarna hitam, itu tandanya ada tindakbalas yang baik... dari amalan tadi... penyingkiran toksid telah berlaku...


Ada lagi .... Kenapa kita mudah kena canser tulang?? Kenapa kita disyorkan kena ambil calsium kononnya untuk kuatkan tulang?? Sebenarnya tubuh badan kita dah ada calsium, so, bila kita ambil calsium berlebihan maka ia akan berlebihan dan akan menyebabkan terjadinya kanser tulang... proses nyer terjadi takdapatlah diterangkan.... kene tanya pada yang pakar...

Amalkan ambil 5 helai pucuk DAUN KARI di buat ulam, kerana daun kari mengandungi calsium yang sangat tinggi. 5 helai daun kari bersamaan dengan Dua Gelas Susu Anlene.

Logik akal kita lihatlah kenapa orang India suka masak atau makanan berasaskan daun kari dan tulang mereka kuat, boleh buat kerja berat2...gigi mereka pun putih dan berdaya tahan lama... hihihi ini tengok gigi masing2 umur baru 37, gigi banyak dah yang lompong, betul tak?? Jangan marah ya... berkongsi ilmu sambil bergurau...


OK... INGAT.. kengkawan jangan amalkan minum air soya dan bagi anak minum air soya selalu kerana ia penggalak sel kanser dan boleh melemahkan otak... Minumlah SUSU KAMBING..... Ingat ya... SUSU KAMBING....

Banyak sangat peperangan sedang berlaku... dan tanpa sedar kita semua sedang berperang.... "PERANG SARAF"... Tolong control anak-anak dari banyak berinternet dan lihat rancangan TV berbentuk hiburan sebab itu melalaikan kita dari mengingati Allah dan kesan sampingan nyer kita lihatlah saje sekarang...

Saya cume memperingatkan diri saya sendiri dan yang lain2. Yang baik adalah dari Allah dan yang tak baik datangnya dari saya sendiri... Inn Syaa Allah... ada kelapangan lagi... keluarga avail sahare maklumat lagi ya..... TK

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah nuffnang

Di Taja Oleh