klik atas nuffnang

Tuesday, February 22, 2011

Kesihatan Punca Kebahagiaan

PERTUBUHAN Kesihatan Sedunia mendefinisikan kesihatan sebagai keadaan positif atau sihat daripada segi fizikal, mental dan sosial serta bebas penyakit atau berkeupayaan.

Satu daripada cara untuk mengekal dan mendapatkan kesihatan yang baik adalah melalui pemakanan sehingga ada ungkapan menyebut 'anda adalah apa yang anda makan'.

Masyarakat hari ini berdepan atau berisiko dengan pelbagai masalah kesihatan serius termasuk kencing manis, kadar kolesterol tinggi, buah pinggang dan obesiti.

Pembaca budiman perlu mengetahui corak pemakanan , masalah kesihatan dan belajar memasak sendiri hidangan berkhasiat mengikut resipi yang betul.

"Apa yang penting, semua ilmu dan perkaitan pemakanan haruslah diselami agar kesihatan kita terjamin demi diri, keluarga dan kawan-kawan kita.


Persoalan yang harus kita fikirkan bersama-sama !!!

Saya Mempunyai Kolesterol Tinggi - Apa Perlu Saya Makan


Saya Mempunyai Kencing Manis - Apa Perlu Saya Makan?

Anak Saya Tidak Menggemari Sayur - Sayuran-Apa Yang Perlu Saya Beri Mereka Makan?

Saya Mempunyai Kolesterol Tinggi - Apa Perlu Saya Makan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah nuffnang